Tijdens een kennismakingsgesprek vroeg een directeur van een bedrijf waarom hij het openen en sluiten van zijn pand moest uitbesteden. Zijn personeel deed dit immers altijd. Lees hieronder meer over deze dienstverlening, ook wel brand en sluitronde genoemd, wat onderdeel is van onze mobiele surveillance.
Openen en sluiten door uw eigen medewerkers
Een stelling die we vaak tegenkomen: “Mijn personeel zorgt hiervoor”. Maar is dit nou logisch?
Personeel inzetten voor de beveiliging van de organisatie is bijna nooit de core business van deze medewerkers en waarom zou je hen inzetten voor facilitaire zaken terwijl zij zich juist bezig moeten houden met de core business van het bedrijf. Vaak zijn deze “beveiligingstaken” die uitbesteed worden aan het personeel geen taken waar men gelukkig van wordt en die daarom óf snel vergeten worden of niet juist worden uitgevoerd. U kent het wel, even nog snel het alarmsysteem inschakelen voor vertrek maar over het hoofd zien dat de achterdeur nog niet op slot zit.
“De laatste medewerker die het pand verlaat sluit af”. Nog zo één. Onbewust wordt er door deze maatregelen veel onrust gecreëerd. Niet alleen bij de medewerkers zelf maar indirect ook bij het management. De fouten die ermee gemoeid zijn, zijn namelijk wél vervelend maar je kunt je personeel en er niet op aanspreken. Daarnaast loopt het bedrijf onnodig veel risico, iets wat makkelijk kan worden voorkomen d.m.v. inbraakpreventie.
Preventief beveiligen met gediplomeerd personeel
Preventief de zaken op orde hebben is iets wat iedere directie wenst voor zijn of haar organisatie, toch is dit vaak niet het geval wanneer het aankomt op beveiliging en de toegang tot een bedrijfspand. Laat het lot van je organisatie niet over aan mensen die je graag wilt inzetten voor andere zaken. Kies voor gediplomeerd personeel die het bedrijfspand vakkundig openen en sluiten waardoor onrust en risico’s weggenomen worden.
Voorkomen van incidenten
Juist als beveiligingsbedrijf wensen wij iedere bedrijf een incidentloos bestaan toe maar vaak zijn de preventieve handelingen aan de voorkant hiervoor de sleutel. Uit onze ervaring blijkt dat het pas gaan handelen na een calamiteit heel vaak gebeurd, terwijl de conclusie dan vaak is dat dit incident voorkomen had kunnen worden.
Denkt u nou ook vaak: hoe kunnen we het samen beter organiseren? Dan staan wij graag voor u klaar om hier vrijblijvend over te brainstormen.